Erica Lindahl
Associate Professor
Erica Lindahl received a Ph D in Economics from Uppsala University in 2008. Her research is about questions related to social insurance and education policy. Her work has been published in journals such as Journal of Labor Economics, Empirical Economics and Scandinavian Journal of Educational Research.
Research areas
Projects and publications at IFAU
Report
2024
- Leder Läslyftet till bättre skolresultat?
- Nyanlända flyktingfamiljers inkomstkällor och deltagande i SFI och förskola
2023
2022
2021
- Läs- och skrivutvecklande undervisning i den svenska grundskolan
- Kvinnors hälsa, sjukfrånvaro och inkomster efter barnafödande
- Etniskt blandad skola och framtida sociala interaktioner mellan personer med olika etnisk bakgrund
2018
2016
2014
2013
- Det envisa könsgapet i inkomster och löner – Hur mycket kan förklaras av skillnader i familjeansvar?
- Kvinnors större föräldraansvar och högre sjukfrånvaro
2012
2011
2010
2009
2008
-
Samverkan i Resursteam: effekter på organisation, hälsa och sjukskrivning
Evaluation Review, 2012, online first, doi: 10.1177/0193841X12466663
- Åldersintegrerade klasser - bra eller dåligt för elevernas studieresultat?
2007
Working papers
2024
2023
-
Gender-targeted transfers by default? Evidence from a child allowance reform in Sweden
Labour Economics (May 2023), On-line first (https://doi.org/10.1016/j.labeco.2023.102389)
2022
2021
2016
-
Illness-related absence among preschool children: insights from a health intervention in Swedish preschools
Journal of Health Economics, December 2017, vol. 56, pp. 191-200
2013
-
Is the persistent gender gap in income and wages due to unequal family responsibilities?
Journal of Labor Economics,2016, vol. 34, no. 3, pp. 545-579
-
Gender differences in sickness absence and the gender division of family responsibilities
Empirical Economics, September 2018, Doi: 10.1007/s00181-018-1552-2, Online First
- Intergenerational transmission of long-term sick leave
2012
2010
2008
-
The effects of mixed-age classes in Sweden
Scandinavian Journal of Educational Research 2011, vol. 55, no. 2