Vanliga frågor
Här har vi samlat de mest förekommande frågorna för att snabbt och enkelt kunna ge dig den information du behöver. Vi har också listat kontaktuppgifter till rätt personer inom vår organisation som bäst kan besvara din fråga.
Övergripande frågor om ansökan
- Vilka områden kan man söka bidrag för?
- På vilket språk ska man skriva sin ansökan?
- Vad ska en bra ansökan innehålla?
- Kan forskare från andra länder skicka ansökan om bidrag?
- Om den 1 oktober är en söndag, räcker det att IFAU mottar ansökan den 2 oktober?
- Är det möjligt att som sökande stå med på två ansökningar? D.v.s. både som huvudsökande på en ansökan och som medsökande på en annan?
- Om man disputerar innan projektet startar upp men efter ansökningsdatum 1 oktober, kan man fortfarande söka bidrag då?
Frågor rörande ansökningsblanketten och bilagor
- Måste den sökande ange personnummer?
- Hur administreras medlen?
- Hur stort belopp är det möjligt att ansöka om?
- Kan man ange startdatum för projektet senare än januari?
- Vad innebär LBK (Payroll taxes)?
- Hur mycket är sociala avgifter?
- Var anges overheadkostnader?
- Hur mycket tillåter IFAU i indirekta kostnader (OH)?
- Finansierar ni full OH-täckning av våra kostnader eller ska en samfinansiering beräknas?
- Var ska man lägga kostnad för IT i ansökningsblanketten?
- Måste den elektroniska ansökan ha underskrift?
- Hur lång får bilaga 1 till ansökan vara?
- Kan man skicka ansökningsblanketten och bilagorna som separata filer?
Frågor efter beslut om forskningsbidrag
- Hur ska den ekonomiska redovisningen se ut?
- Hur sker utbetalningen?
- Kan man skjuta upp starten efter beviljande?
Kontakt
För praktiska frågor: Åsa Landqvist, e-post: asa.landqvist@ifau.uu.se
För forskningsfrågor: Martin Lundin, e-post: martin.lundin@ifau.uu.se